Základy manažmentu
Dátum vydania: 2009
Autor vychádza z premisy, že základom súčasnej spoločnosti sú organizácie určené efektívne plniť rôzne špecifické ciele. Môžu ich dosiahnuť len využívaním poznatkov moderného manažmentu. Keďže rozhodujúcimi faktormi jeho formovania ako vednej disciplíny sú industrializácia a uplatňovanie národnej, resp. regionálnej ...
Detaily o knihe
Počet strán: 310
Väzba: Pevná
Rozmer: 150x210 mm
Hmotnosť: 510 g
Jazyk: CZ Český Jazyk
EAN: 9788080781934
Rok vydania: 2009
Žáner: ine
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
O knihe
Autor vychádza z premisy, že základom súčasnej spoločnosti sú organizácie určené efektívne plniť rôzne špecifické ciele. Môžu ich dosiahnuť len využívaním poznatkov moderného manažmentu. Keďže rozhodujúcimi faktormi jeho formovania ako vednej disciplíny sú industrializácia a uplatňovanie národnej, resp. regionálnej kultúry v manažmente, aj tieto témy sú predmetom pozornosti v učebnici. Spôsob kombinácie týchto faktorov či podmienok determinuje existenciu dvoch základných systémov manažmentu vo svete, ktoré sa v nej definujú. S nimi súvisí charakteristika komparatívneho manažmentu. Autor analyzuje vznik a vývoj hlavných koncepcií západného manažmentu, ktoré sú východiskom ich uplatňovania na Slovensku. Proces manažmentu chápe ako komplexný, viacdimenzionálny systém, čiže ako syntézu manažérskych funkcií, rozhodovania a informačného procesu. Z manažérskych funkcií, ktoré sú jadrom manažmentu, je stredom pozornosti plánovanie, najmä strategické plánovanie, organizovanie a v rámci neho organizačná štruktúra, vedenie ľudí, čo je dôležité pre rastúcu úlohu ľudských zdrojov, a kontrola. Vzhľadom na „dospelosť“ industriálnej spoločnosti a jej prechod do novej etapy civilizácie pripadá veľká úloha manažérom. Autor uzatvára svoje dielo časťou venovanou subjektom manažmentu.
Publikácia je určená pre študentov Vysokej školy ekonómie a manažmentu verejnej správy v Bratislave. Vďaka komplexnosti a originálnosti môže poslúžiť aj študentom iných fakúlt ekonomického zamerania. Mnoho poznatkov pre svoj profesionálny rozvoj v nej nájdu praktizujúci manažéri.