Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve
Dátum vydania: 2009
Obsah:
Predhovor
1. Úvod do pedagogiky
1.1. Definícia a predmet pedagogiky
1.2. Systém pedagogických vied
1.3. Výchova jako predmet pedagogiky
1.3.1. Ciele a princípy výchovy
1.3.1.1. Triedenie a klasifikácie výchovných cieľov
1.3.2. Formy, prostriedky, podmienky a obsah výchovy
1.3.3. Vymedzenie a klasifikácia výchovných ...
Detaily o knihe
Počet strán: 155
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 170x240 mm
Hmotnosť: 300 g
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788080633264
Rok vydania: 2009
Žáner: Medicína
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
O knihe
Obsah:
Predhovor
1. Úvod do pedagogiky
1.1. Definícia a predmet pedagogiky
1.2. Systém pedagogických vied
1.3. Výchova jako predmet pedagogiky
1.3.1. Ciele a princípy výchovy
1.3.1.1. Triedenie a klasifikácie výchovných cieľov
1.3.2. Formy, prostriedky, podmienky a obsah výchovy
1.3.3. Vymedzenie a klasifikácia výchovných cieľov
1.4. Sebavýchova a sebapoznanie
1.5. Výchovno-vzdelávací proces a základné vzdelávacie pojmy
2. Potreba roly sestry-edukátorky v ošetrovateľskej praxi
2.1. Osobnosť edukátora
2.2. Legislatíva a ošetrovateľská prax
2.3. Význam výchovy k zdraviu v profesii sestry
2.3.1. Zdravie a jeho dimenzie
2.3.2. Vymedzenie pojmu zdravie
2.3.3. Modely zdravia
2.3.4. Komunita a zdravie
2.3.5. Faktory ovplyvňujúce zdravie
2.4. Zdravotná výchova a výchova k zdraviu v práci sestry
2.4.1. Vymedzenie základných pojmov
2.4.2. Ciele výchovy k zdraviu a zdravotnej výchovy
2.4.3. Taxonómie výchovných cieľov
2.5. Edukácia v primárnej, sekundárnej a terciárnej starostlivosti
2.5.1. Primárna zdravotná výchova
2.5.2. Sekundárna zdravotná výchova
2.5.3. Terciárna zdravotná výchova
2.5.4. Príklady z praxe pre jednotlivé sféry výchovy k zdraviu
3. Špecifiká edukácie v ošetrovateľstve
3.1. Základné pojmy v edukácii
3.2. Faktory a zásady ovplyvňujúce edukáciu
3.3. Edukačná realita – základné pojmy, vzťahy a ich aplikácia v ošetrovateľstve
3.4. Obsah vzdelávania
3.5. Edukačné metódy
3.6. Pomôcky, prostriedky a podmienky edukačného procesu
3.7. Organizačné formy edukácie v ošetrovateľstve
3.8. Druhy edukácie v ošetrovateľstve
3.9. Špecifické skupiny edukantov v edukácii
3.9.1. Špecifiká edukácie z hľadiska veku
3.9.2. Špecifiká edukácie edukantov s chronickým ochorením
3.9.3. Špecifiká edukácie edukantov so senzorickými poruchami
3.9.4. Špecifiká edukácie edukantov rómskeho etnika
3.9.5. Špecifiká edukácie psychicky chorého edukanta a jeho rodiny
3.9.6. Špecifiká edukácie pacienta iného etnika
3.10. Terapeutická komunikácia a jej využitie v ošetrovateľskom a edukačnom procese
3.11. Etika pri edukácii v ošetrovateľstve
4. Edukačný proces v kontexte s ošetrovateľskou praxou
4.1. Potreba učenia v ošetrovateľstve
4.2. Edukačný proces v ošetrovateľstve
4.2.1. Metodický postup v jednotlivých fázach edukačného procesu
4.2.1.1. Posudzovanie ako 1. fáza edukačného procesu
4.2.1.2. Diagnostika – 2. fáza edukačného procesu
4.2.1.3. Plánovanie – 3. fáza edukačného procesu
4.2.1.4. Fáza realizácie
4.2.1.5. Vyhodnotenie – 5. fáza edukačného procesu
4.3. Faktory podmieňujúce úspešnosť a neúspešnosť edukácie
4.4. Záznam o edukácii
5. Aplikácia a ukážky jednotlivých fáz edukačného procesu v edukácii
5.1. Posudzovanie v rámci edukačného procesu
5.2. Diagnostikovanie v edukácii
5.3. Plánovanie v edukácii
5.4. Realizácia ako 4. fáza edukačného procesu
5.5. Ukážky konkrétnych edukačných plánov
6. Aplikácia ošetrovateľských teórií a modelov v edukačnej praxi
6.1. Gordonovej ošetrovateľský model – model funkčných vzorcov zdravia a jeho aplikácia v edukácii
6.2. Penderovej model zdravia – ošetrovateľský model upevňovania zdravia
6.3. Koncepčný model D. E. Oremovej
6.4. Kingovej ošetrovateľský model
6.5. Leiningerovej model „vychádzajúceho slnka“ v multikultúrnom ošetrovateľstve
6.6. Koncepčný model V. Hendersonovej
6.7. Využitie modelu Hildegardy Peplauovej
Zoznam obrázkov
Zoznam tabuliek