Objednávky vytvorené od 18.12.2024 do 1.1.2025 budeme expedovať od 7.1.2025
 
Prázdny
0,00 €
 
-23 %
O dobrovoľnom otroctve

O dobrovoľnom otroctve

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2014
Hlavnou tézou spisu O dobrovoľnom otroctve je, že človek sa rodí slobodný a dobrý. Rôzne formy utláčania a despotizmu sú strašné. Ale najhroznejšie je to, že tyranom a tyranii sa podriaďujú celé národy. A hocako je to protirečivé a teda nepochopiteľné, podriadená odovzdanosť sa stala druhou prirodzenosťou človeka, ktorý ...
Bežná cena knihy: 9,00 €
Naša cena knihy: 6,93 €
Ušetríte: 23 %
Dostupnosť: Posledných pár kusov na externom sklade
Detaily o knihe
Počet strán: 61
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 100x180 mm
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788097139728
Rok vydania: 2014
Žáner: Filozofia
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Motanice I.
autor neuvedený
0,00 €
Das Deutsche Alphabet - karta
autor neuvedený
0,50 €
Dlaňové priznanie
Cabadaj Peter
9,90 €
Garfield 2 - DVD
autor neuvedený
7,47 €
Mycelium - CDmp3 (komplet Mycelium I: Ja
Kadlečková Vilma
37,89 €
Tyranův zákon
Abraham Daniel
17,81 €
Česko-ukrajinský právnický slovník
Oxana Gazdošová
10,72 €
O knihe
Hlavnou tézou spisu O dobrovoľnom otroctve je, že človek sa rodí slobodný a dobrý. Rôzne formy utláčania a despotizmu sú strašné. Ale najhroznejšie je to, že tyranom a tyranii sa podriaďujú celé národy. A hocako je to protirečivé a teda nepochopiteľné, podriadená odovzdanosť sa stala druhou prirodzenosťou človeka, ktorý sa pritom rodí slobodný. Východiskom z toho môže byť prebudenie k politickej aktivite. Významnu úlohu v tom zohráva, nielen presviedčanie ľudí, ale aj aktivita inteligencie, výsmech predstavy o božskom pôvode monarchie, a pochopenie, že aj takto odcudzená moc vlastne závisí od ľudu. Každý odpor, dokonca aj pasívny, je nástrojom na povzbudenie sebavedomia ľudu. Podľa viacerých, jedna zo zásluh Machavelliho, že bol schopný oddeliť politiku a problematiku etiky. Ale Boétie tvorí aj politickú etiku - pomocník Boha či vykonávateľ jeho vôle, príroda nás stvorila slobodnými, a naše prirodzené právo je ochranou aj našej nezávislosti. Na druhej strane zas -niet ničoho, čo by na tejto zemi bolo tak proti prirodzenosti, ako pokorenie človeka-. Stojíme tu blízko morálky Erazma Rotterdamského, skutočne nemravné je nielen niekoho zotročiť, ale aj v rabstve žiť. S pomocou humanistického idealizmu politicka morálka teda ústi do praktického racionalizmu.