Prázdny
0,00 €
 
-24 %
Emancipovaný divák

Emancipovaný divák

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2015
„V deväťdesiatych rokoch 20. storočia sa ťažisko Rancierovho myslenia presúva k estetike, k histórii a teórii umenia. Aj v prácach z tohto obdobia však presvitá jeho záujem predovšetkým o politické účinky umeleckých diel. Estetika a politika tak tvoria dva základné piliere väčšiny Rancierových prác. Akčný rádius tohto ...
Bežná cena knihy: 17,00 €
Naša cena knihy: 12,92 €
Ušetríte: 24 %
Dostupnosť: Posledných pár kusov na externom sklade
Detaily o knihe
Počet strán: 124
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 170x238 mm
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788089369898
Rok vydania: 2015
Žáner: Divadlo
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Telephoning in English: Network Version (single site)
Naterop Jean B.
341,22 €
Podstatné mená
Kupka a kol. Petr
1,39 €
Bjork, Brant:  Bougainvillea Suite
Heavy Psych Sounds
18,89 €
Figgu sáček display 24 ks
autor neuvedený
0,00 €
Neratovice 1990-2010
Aleš
18,82 €
Neměj strach - CD
autor neuvedený
16,50 €
Královské tajemství
Cyprisová Lenka
11,70 €
O knihe
„V deväťdesiatych rokoch 20. storočia sa ťažisko Rancierovho myslenia presúva k estetike, k histórii a teórii umenia. Aj v prácach z tohto obdobia však presvitá jeho záujem predovšetkým o politické účinky umeleckých diel. Estetika a politika tak tvoria dva základné piliere väčšiny Rancierových prác. Akčný rádius tohto mysliteľa je však oveľa širší a jeho prístup je výsostne interdisciplinárny. Vďaka tomu môže byť inšpiratívny nielen pre filozofov, humanitných či spoločenských vedcov či pre teoretikov a kritikov umenia, ale aj pre samých umelcov a umeleckých pedagógov. Kniha esejí Emancipovaný divák objasňuje viaceré tézy rozpracované v Rancierových predchádzajúcich dielach a zároveň citlivo reaguje na aktuálnu situáciu v súčasnom umení: v maliarstve, sochárstve, konceptuálnom umení, ale aj vo fotografii, filme a v neposlednom rade aj v divadle. Naň Ranciere nazerá nielen ako na umelecký druh či ako na umenie s mimoriadne dlhou tradíciou, pri ktorom sa „telá dávajú do pohybu pred zhromaždeným publikom“. Vníma ho aj v oveľa v širších spoločenských a politických súvislostiach – ako performanciu, ktorá môže mať množstvo podôb, či ako spektákulum – predstavenie sveta vo všadeprítomných médiách.”