Prázdny
0,00 €
 
-27 %
Štvrtý rozmer umenia

Štvrtý rozmer umenia

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 28.06.2019
Theo van Doesburg (1883—1931), vlastným menom Christiaan Emiel Marie Küpper, bol abstraktný avantgardný umelec, architekt, teoretik umenia, autor manifestov a kritík modernej architektúry, zakladateľ konštruktivistického hnutia De Stijl a od roku 1917 redaktor rovnomenného časopisu, ale pod pseudonymami I. K. Bonset a Aldo Camini ...
Bežná cena knihy: 13,99 €
Naša cena knihy: 10,21 €
Ušetríte: 27 %
Zasielame: Skladom
Detaily o knihe
Počet strán: 328
Väzba: Viazaná
Rozmer: 130x210 mm
Jazyk: Slovensky
EAN: 9788089666751
Rok vydania: 2019
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Kniha o staré Praze
Jiří Horák
21,95 €
To si piš! ... a kresli taky 2
autor neuvedený
12,90 €
Arteterapie - Zimní pohoda - relaxační omalovánka pro dospělé
Krystynová Kateřina
6,96 €
DELF A2 Učebnice
autor neuvedený
0,00 €
Voyna i mir (komplekt v 2-h knigah)
Tolstoj Lev Nikolajevič
18,75 €
České vánoce
Ján Trojan
4,62 €
O knihe
Theo van Doesburg (1883—1931), vlastným menom Christiaan Emiel Marie Küpper, bol abstraktný avantgardný umelec, architekt, teoretik umenia, autor manifestov a kritík modernej architektúry, zakladateľ konštruktivistického hnutia De Stijl a od roku 1917 redaktor rovnomenného časopisu, ale pod pseudonymami I. K. Bonset a Aldo Camini aj dadaistický básnik a provokatér. Vo svojich statiach o výtvarnom umení a architektúre, v umeleckých a literárnych manifestoch, v kritikách súčasnej európskej architektúry, v mnohých prednáškach a napokon aj vo svojich experimentálnych literárnych textoch formuloval v priebehu zhruba pätnástich rokov myšlienky, ktoré v dvadsiatom storočí zásadným spôsobom ovplyvnili chápanie moderného stavania i výtvarníctva. Spoločne s Pietom Mondriaanom formuloval program tzv. nového stvárňovania (neoplasticizmu) a sám sa zasadzoval za dynamizáciu umeleckého výrazu, ktorá by bola v súlade so životom moderného človeka. Ako autor spisu Základné pojmy nového stvárňujúceho umenia (1925) vplýval aj na orientáciu nemeckej umelecko-remeselnej školy Bauhaus. Prvý slovenský výber z Van Doesburgovho písomného diela prináša prierez tvorivým myslením tejto výnimočnej osobnosti modernej nizozemskej, ale aj svetovej kultúry.