Kým sa stanem škôlkarom
Dátum vydania: 15.09.2020
Brožúra vypĺňa prázdne miesto v pedagogike raného detstva. Prináša oporné body ukazujúce, ktorými smermi a akými podnetmi môžeme podporovať učenie sa a vývin detí, a ako sa môžeme presvedčiť, že toto učenie dieťa naozaj podnecuje a posúva vpred. Príručka prináša jednoduchý prehľad toho, čo by dieťa v jednotlivých ...
Detaily o knihe
Počet strán: 88
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 210x297 mm
Hmotnosť: 270 g
Jazyk: Slovensky
EAN: 9788081404320
Rok vydania: 2020
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
O knihe
Brožúra vypĺňa prázdne miesto v pedagogike raného detstva. Prináša oporné body ukazujúce, ktorými smermi a akými podnetmi môžeme podporovať učenie sa a vývin detí, a ako sa môžeme presvedčiť, že toto učenie dieťa naozaj podnecuje a posúva vpred. Príručka prináša jednoduchý prehľad toho, čo by dieťa v jednotlivých etapách života do troch rokov mohlo v konkrétnych oblastiach približne vedieť, spolu s naznačením podnetov a aktivít, ktoré ho ku konkrétnym schopnostiam vedú a ktoré sa odohrávajú v interakcii s dospelými v prostredí, ktoré je pre dieťa priaznivé.
Obsah brožúry - opisované osvojované schopnosti - je rozdelený do jednotlivých oblastí výchovnej starostlivosti:
1. Podnecovanie učenia
2. Jazyk a komunikácia
3. Skúmanie a matematika
4. Expresívne schopnosti a umenie
5. Telesný vývin a zdravie
6. Osobnostný, emocionálny a sociálny rozvoj.
Základnou pointou, ako sú jednotlivé oblasti výchovnej starostlivosti v tejto príručke spracované, je to, že v nich každý nájde ľahkú orientáciu, čo možno od detí očakávať (vymedzené v kategórii „dieťa napríklad môže“) a akými aktivitami dokážeme osvojenie alebo rozvoj daných schopností napomôcť (vymedzené v kategórii „dospelý jednotlivé prejavy dokáže podporiť takto“). Niektoré oblasti, ktoré sú komplexnejšie, sú pre lepšiu orientáciu organizované cez akési podoblasti, aby sme ich videli detailnejšie a systematickejšie. Na druhej strane sú vo viacerých oblastiach očakávané spôsobilosti detí veľmi podobné či prekrývajú sa, čo vyplýva z toho, že prakticky sa rozvoj deti naozaj deje celostne a nie v separovaných oblastiach. Je však dobré vedieť, že rovnaká spôsobilosť dieťa je prejavom jeho pokroku napríklad v oblasti Podnecovanie učenia aj v oblasti Skúmanie a matematika.