Nové médiá a občianska participácia na Slovensku
Dátum vydania: 08.03.2021
V súčasnosti je každodenný život obrovskej väčšiny z nás v nebývalej miere ovplyvnený technológiami a čoraz viac sa presadzujú tzv. nové médiá. To sú, zjednodušene povedané, všetky médiá dostupné cez internet, napr. Facebook a iné platformy pre sociálne siete, ale aj mnohé ďalšie. Téme občianskej participácie sa tak ...
Detaily o knihe
Počet strán: 134
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 147x210 mm
Hmotnosť: 190 g
Jazyk: Slovensky
EAN: 9788022418478
Rok vydania: 2021
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
O knihe
V súčasnosti je každodenný život obrovskej väčšiny z nás v nebývalej miere ovplyvnený technológiami a čoraz viac sa presadzujú tzv. nové médiá. To sú, zjednodušene povedané, všetky médiá dostupné cez internet, napr. Facebook a iné platformy pre sociálne siete, ale aj mnohé ďalšie. Téme občianskej participácie sa tak už nestačí venovať len v klasických kontextoch interakcie tvárou v tvár alebo s ohľadom na vplyv masových médií. Je nevyhnutné zobrať do úvahy aj rozšírenie sociálneho priestoru o priestory online, hybridné priestory a nové druhy konania umožnené vďaka novým médiám. Dôsledky týchto zmien pre komunity, participáciu a sociálny kapitál môžu byť zásadné. V tejto publikácii skúmame, ako ľudia na Slovensku vedia využívať nové médiá. Všetci viac-menej rovnako? Mladší, starší, bohatí, chudobní, tí najprivilegovanejší, aj tí s rôznymi postihnutiami? A hlavne, vedia využiť ich demokratizačný potenciál a ovplyvniť dianie vo svete okolo seba?